Wednesday, July 22, 2009

Kisah benar Pakdi

Sumber:www.pakdi.my
Beberapa tahun lepas, saya pernah menjadi ejen saham amanah. Tapi saya tidak bertahan lama menjadi ejen. Saya tidak fikir saya sesuai menjadi ejen dengan keadaan industri yang tidak begitu memihak kepada anda, pelanggan.

Sejurus selepas menjual, saya mendapat komisyen setinggi 3% sedangkan para pelanggan saya belum tentu dapat untung.

Ya, ia sangat baik untuk saya tetapi tidak baik untuk anda, pelanggan.

Saya fikir sesuatu yang sekiranya saya membuat “projection” keuntungan 10%, maka selepas anda, pelanggan mendapat 10% baru lah saya mendapat upah saya.

Dan sudah tentu, keadaan industri sekarang tidak membenarkan ejen to be paid based on investment performance.

Jadi, anda perlu tahu perbezaan salespeople dan so-called-consultant atau advisor atau planner


0 comments:

About This Blog

Was established since 20th Rejab 1430.
Just to educate myself.
`Sharing is Caring-The more you give,the more you get``

`Berhati-hatilah kamu dalam berhutang, sesungguhnya hutang itu mendatangkan kerisauan di malam hari dan menyebabkan kehinaan di siang hari.`-Riwayat al-Baihaqi


`We are often afraid to do things until we are sure we will do them well.Therefore we don`t do anything...`


Labels

Blog Archive

Comments

Gold

[Most Recent Quotes from www.kitco.com]

Silver

KLCI and Oil

CPO

FEEDJIT Live Traffic Feed

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP